Požadavky na kvalitní provedení díla pro zákazníky jsou staré
jako lidstvo samo. Dnes, kdy si zákazníci mohou díky globálnímu trhu
vybírat produkty a služby z celého světa, se kritéria pro výběr
omezují nejčastěji na minimální cenu při dodržení rozumné kvality.
Proto tvoří sledování a řízení kvality nedílnou součást činnosti
společností.
Synonymem pro kvalitu se stalo „ISO,“ mnohými neprávem (i právem)
zatracované.
Mezinárodní norma ČSN EN ISO 9001 se používá od roku 1986 a lze ji tedy považovat za léty ověřený manažerský nástroj pro řízení společnosti. Normu tvoří logicky uspořádané postupy a požadavky, které musí management respektovat, aby společnost dobře fungovala, ale:
Norma je výchozím vzorem většiny ostatních standardů pro systémy řízení a oborové normy, které kopírují její strukturu, uspořádání kapitol a použité nástroje.
Norma je postavena na principu PDCA Demingova cyklu zlepšování:
Kvalita je pro každého. Velikost i zaměření organizace z pohledu požadavků na kvalitu nehrají zásadní roli. Důležitějším prvkem je naopak požadavek, aby činnost firmy měla „hlavu a patu,“ každý pracovník dostával jasné a jednoznačné zadání pro svoji práci, věděl, co má dělat, zač odpovídá a má ke své práci správné pomůcky.
Systém managementu kvality je nástrojem k dosahování trvalých a dlouhodobých úspor pomocí správného nastavení činnosti společnosti, cíleného vyhledávání, realizace a hodnocení možností dalšího zlepšování, což obvykle vede k:
Nabízíme spolupráci při budování systému
managementu kvality, případně integrovaného systému managementu. Pro
již certifikované společnosti zajistíme realizaci interních auditů a
činností při zlepšování. Na našich školeních a seminářích získáte
kvalifikaci pro vlastní interní auditory i další pracovníky spojené
se systémy managementu, stejně tak i užitečné náměty k dalšímu
rozvoji společnosti. Bližší informace naleznete v odkazech Zavádění
systémů, Audity správa a zlepšování
a Školení.
Vaše dotazy rádi zodpovíme - kontaktujte nás.